Wednesday, February 16, 2011

NAIK DARAH!

Aku ada kelas tambahan hari ni. Yang dalam kelas aku hanya yang terpilih. Kiranya, cream of the cream la kononnya ni.

Habis kelas, aku minta tolong budak bawak kan buku aku. I have a lots of book to bring too. Kalau tak, memang aku angkut sendiri je.

Ini jawapan yang aku terima;

"Tak terlarat aku bawak buku tu teacher. Kalau jatuh, kau jangan salahkan aku...."

Aku sentap kat situ dan naik angin on the spot.

Mungkin sebab aku dah lama tahan sabar atas perangai budak ini yang tidak menghormati aku sebagai gurunya. Bila dah dapat jawapan macam tu. I dont even care about his future.

Aku dah pernah nasihat. Aku dah pernah pesan.

Skarang, aku yang ugut dia balik samaada dia nak dapat keputusan yang baik atau gagal?

Tetapi, di saat ini aku terfikir. Memang patut ke aku marah dengan jawapan budak tu?

Sebelum masuk kelas, aku minta tolong budak yang lagi kecil dari dia, bawak semua buku tu... He manages to do it. Buku nipis, 22 buah. Ringan je. Tapi kenapa si gemuk ni berdalih sampai macam tu sekali?

Dia taknak bawak, aku boleh terima. Aku tak boleh terima dia ugut aku macam tu, with all his expression yang kerek nak mampos tu.

Benci!

Dah la budak-budak skang manja. Walaupun diorang buat salah, tak boleh denda, tak boleh pukul, tak boleh marah, tak boleh itu, tak boleh ini, semuaaaaaaaaaaaaa TAK BOLEH!

Lepas manja, jadi kurang ajar pulak!

Bagus. Complete package.

4 comments:

Anonymous said...

lemak plis! kalo aku bagi jer sedass! "ko dah la gemok bawak buku pon pemalas! patot la ko gemokkk" hahah agak2 dia nangis tak??

Teh said...

Hahaha. Best ayat ko. ,
Nanges tu hentahlah. Bdk2 sni kental dan heartles. . . Aku xtau depa mkn apa. Memang lemak plis. Kalau jalan bole nampak lemak dia yg terbonjol. . . Aku rasa, pasni aku nk guna ayat2 mcm ko noks. Tak kowser nk bertapis2. Lg baik, lg pijak kepala. . .

Anonymous said...

Entri baru plissss!!! *sambil belai-belai rambut Teteh*

-Pieja budak baik-

Teh said...

Hahahah. Sekali aku up entry... muntah ko nak baca ko pieja....

On the wayyyyyyyyyyy......