Monday, February 7, 2011

MEMORI 6 : BESTIES


Dalam gambar ni ada dua orang rakan baik yang hadir ke majlis perkahwinan aku.

Diella dan Nik. Dua insan berbeza dari segala segi tapi dekat di hati aku.

Aku kenal Diella since 2006. Betul ke Diella? Ko masuk SII 2006 kan? At that time, I was a graphic designer in Cyberjaya. Diella ni QA yang selalu mereject artwork aku. Cerewet gila. Tapi, lantak dia la. Dia suh aku ubah cemane pun, ada aku kisah? Hahaha.

Kitorang start close atas sebab beberapa insiden. Kisah awek jepun putus cinta, kisah aku putus cinta dan macam-macam lagi. She were there when I need her the most. Cuma aku je yang belum mampu untuk menjadi kawan terbaik untuk dia. Dan sangat susah ok nak jumpa kawan yang setia macam dia. Sampaikan aku yang rasa segan dengan dia. Tak kisahla how she present herself, how her social life, and how huru hara she was, yang penting hati mau baik.

And yang paling mengejutkan aku, mr husband merestui persahabatan aku dengan Diella. Di tambah lagi dengan doa dia supaya Diella bertemu dengan jodoh yang baik. InsyaAllah....

Yang monyok kat belakang tu Nik. Baru bangun tido agaknya. Hahaha.

Aku kenal nik kat airport Kota Kinabalu. Masa tu kitorang nak ke Tawau untuk posting guru yang pertama. Sejak dr saat itu, ke mana-mana mesti ada Nik. Dalam flight kat sebelah Nik, sampai Tawau pun ada Nik. Naik bus dari Tawau ke Semporna sebelah Nik. Sampai ke PPD pun sekolah feeling2 ingat sebelah sekolah Nik. Tapi sebenarnya tidak. Nama je dekat-dekat.

So we move in to our rumah sewa together till now.

I love u both so much! Thanks for being there when I need you the most.

1 comment:

Dark @ng3L said...

like juta juta kali dan tahniah sebab berjaya buat aku terharu dan bergenang airmata kat ofis..

thanks n love you yayang