Tuesday, July 6, 2010

OH! HUJAN

Alhamdulillah, pagi ni sejuk je dengan suasana yang mendung dan titik-titik hujan renyai di daerah aku mengajar. Tapi, ada sesuatu yang menyakitkan minda dan deria bau kami. Sbb sekolah aku ni dekat dengan tempat pembuangan sampah (ni akan diceritakan lain kali kalo rajin), setiap kali hujan komfem bau-bau yang sangat 'enak' tu akan menusuk ke hidung.

Pagi ni macam bau barang-barang basah yang dah berulat dan busuk. Sangat-sangat busuk sampai muka pun nak bertukar jadi biru. Kalau hijau takpe gak kan. Leh jadi hulk hogan.

Hujan di tempat orang. Masa ni baru nak mula hujan lebat. Best sebab sejuk, tapi tak best sebab busuk....

Ni pulak suasana dalam kelas. Pagi ni aku ada kelas English with this kids selama 3 masa direct. Kenapa gelap ek? Oh, tak semua kelas ada bekalan letrik termasuk kelas aku. Yang boleh on cuma plug. Itupun, tanggung la risiko sendiri ye.

Yang ada kipas dan lampu je untuk buat hiasan kelas. Janji ada.

Memang tak selesa kalau hari panas. Haruslah rasa macam sauna kan. Tak payah akak gi spa. Bagus.

Kesian diorang ni. Tapi, tiap kali kalau diorang merungut gelap tak nampak nak tulis, jawapan aku senang je...

"Lain kali kalau hujan, kamu bawak lilin ye... kita pasang lilin di kelas..."

Diorang sengih je.


Another view outside from my class, berderet kereta-kereta cikgu sekolah aku ni...

Ehem! Besar-besar kan kereta diorang? Kalau kat hujung-hujung sana, boleh nampak kereta yang mahal-mahal.. Ni baru sesi pagi, sesi petang ada 2 biji Mercedez ye.

*terus terbatuk penuh makna....

No comments: