Tuesday, July 27, 2010

HAIL TO THE DRAMA KING

Pura-pura kecewa.

Itu lafaz kata yang paling jelas dan tepat untuk aku berikan pada lelaki itu.

Mengambil dari kata-kata si Diella,

"Bile break up mulelah bercakap pasal karma.."

Tapikan Allah itu lebih Maha Mengetahui. Setiap peraturan dan perancangan Nya adalah bersebab.

Aku paling tak suka nak mengungkit kisah-kisah silam ni. Tambah lagi dalam keadaan aku yang sedang meniti kebahagiaan yang hakiki ini.

Semudah perkataan yang dia lafazkan. Kalau betul dia terlalu sayangkan aku, kenapa selama ini mesti berdolak dalih. Seribu satu alasan yang diberikan. Tambah pakej lagi, sakit zahir dan batin ini disiksanya.

Hari ini dia kata dia menangis. Tapi tangisan aku selama 3 tahun yang lalu, pernah dia ambil peduli? Malah diherdik dan dihinanya aku. Kononnya mengada-ngada.

Dia kata sepatutnya aku beri dia peluang untuk berubah. Selama 3 tahun ini, peluang apa lagi aku tidak beri? Setiap peluang di pandang sinis. Setiap kasih sayang dan perhatian tidak dihargai langsung. Persiapan menyambut harijadi dia yang ke 31 awal tahun lalu pun di pandang sepi.

Biarlah. Biarlah dia nak mendoakan keburukkan tentang aku. Terpulang pada dia. Semua itu kehendak dan kuasa Allah. Kuasa dia Yang Esa. Siapa dia nak mengubah apa yang telah tertulis di Luh Mahfuz?

Aku cuma mendoakan kebahagiaan dia dunia dan akhirat. Semoga bertemu yang lebih baik dari aku. Yang mampu membahagiakan dia dan beri kekuatan.

Ala... semudah ABC bukan?

Sebelum kami break up dia pernah kata

"Ala, awak nak pergi, awak pergi la..Ramai lagi pompuan nak kat saya.... "

So, why should I care?

No comments: