Tuesday, July 20, 2010

KAD

Eh. Bukan nak cerita pasal kad jemputan kawen. Itu other half yang uruskan demi mengelakkan pembaziran dari bakal isteri dia yang bernafsu besar ini.

"Tapi.. itukan impian perkahwinan I...." (tiru idea mengescape dari Huda)

Dua tahun lepas, aku ada bagi dia kad masa kami jumpa untuk kali terakhir kononnya. Aku bagi sekali dengan coklat ferrero roche.

Kelam kabut gi beli dgn Zha bila dia bagitau dia nak jumpa aku before aku balik. Pelik pun ye, tapi hati sukaaaa sangat.

Agak-agak. Dia dah makan ke coklat tu?

Agak-agak. Dia simpan lagi tak kad yang aku bagi tu?

Kenapa ye aku bagi dia kad tu? Ntahlah. Aku pun lupa. Sedangkan masa tu, tak ada rasa apapa. Cuma rasa suka sebagai seorang kawan.

Ntah apelah yang aku tulis dalam kad tu kan?

2 comments:

h-huda said...

Ayat escape itu penting ok di saat2 begini.Haha.

Teh said...

Huda,

Hang memang hebat. Tapi la ni, other half telah mengeluarkan senjata lain..

"Huh. Kalau penyakit dah datang... Tak boleh nak buat ape dah la...."

ataupun

"Dunia2... Pandangan mata selalu menipu..."

Terus aku insap