Mungkin dia keliru. Atau terlalu yakin. Ramai juga yang bermasalah dan belum boleh menguasai untuk membuat ayat.
Simple sentences pun bercelaru. Jadi, aku telah gunakan teknik "timetables".
Lukis kotak kat depan. Dan bercerita pada diorang tentang gambar tersebut sambil terangkan maksud setiap perkataan.
OBJECT | VERB TO BE (is/are) | VERB + ING | CONJUNCTION/ PREPOSITION | DESCRIPTION |
The boy | Is | | | |
The girl | Is | | | |
The manager | Is | | | |
The cashier | Is | | | |
The customers | are | | | |
Lepas tu aku panggil sorang-sorang untuk isi table yang aku lukis kat blackboard.
Next is Jayson. Dia ni takde masalah sangat dalam buat ayat sebab dia memang ber
Bahasa Inggeris di rumah. Nama pun Jayson Esquerna kan?
Bahasa Inggeris di rumah. Nama pun Jayson Esquerna kan?
My lovely kids.
So, I guess.. lepas ni tiap kali bagi latihan untuk kertas dua Bahasa Inggeris, kena sediakan table ni jugak ini mereka.
I have to work hard. Really-really work hard. Tu pasal 3 hari dalam seminggu kena kerja macam office hour.
Demi anak bangsa Malaysia, ku harungi juga... InsyaAllah, berkat doa semua.... Sape-sape ada tips, please share... :)
56 hari lagi UPSR 2010.
I have to work hard. Really-really work hard. Tu pasal 3 hari dalam seminggu kena kerja macam office hour.
Demi anak bangsa Malaysia, ku harungi juga... InsyaAllah, berkat doa semua.... Sape-sape ada tips, please share... :)
56 hari lagi UPSR 2010.
No comments:
Post a Comment