Sunday, July 18, 2010

BAHAGIA ITU SUBJEKTIF

" Kadang-kadang I tak tau, I dah cukup membahagiakan u ke belum... Sorry banyak-banyak kalau ada yang kurang..."

Bahagia itu sesuatu yang subjektif. Bahagia itu datang dalam pelbagai cara dan bentuk. Kita saja yang tau apa dan siapa yang mampu membuatkan kita bahagia.

Bila aku baca soalan diatas, rasa terharu dan sebak sangat. Bergenang air mata ni. Dia dah buat aku bahagia lebih dari apa yang aku mahu. Memberi kekuatan dan menarik diri ini dari hidup yang gelap. Hidup yang penuh dengan drama air mata dan kesakitan.

Dia adalah kekuatan aku.

Kerana dia aku masih mampu meletakkan harapan dan impian yang indah bersama insan bernama lelaki walaupun dihimpit kenangan silam yang melukakan.

Aku dah cukup bahagia dengan cinta ini walaupun jarak dan masa sentiasa memisahkan kami. InsyaAllah, atas keredhaanNya suatu hati nanti, masanya akan tiba.

Pesan dia,

"Selalu ingat Allah. Jangan tinggalkan dia. Dia tak pernah tinggalkan kita. Ingat ye, Dia adalah pengikat kita. Pengikat kasih sayang kita...."

Sekali lagi, dia membuatkan hati ini sebak.

Sungguh. Sungguh aku bersyukur atas kurniaan Mu ini.

Semoga kekal hingga ke akhir hayat.

4 comments:

h-huda said...

bahagia itu subjektif - saya setuju!

Anonymous said...

Alhamdulillah..syukur sangat tehhh..:)

-zha-

Anonymous said...

itulah yg dikatakan power o love yg selalu aku ngan umie dok cakap2........hehehe

-yna-

Teh said...

Huda, I much agree. Bahagia dan tenang dalam kehidupan itu yang penting. Paling bagus tak create isu nak bergaduh dengan aku....atau menjatuhkan diri aku...

Zha, Alhamdulillah.... thankx for u and ur hubby advice...

Yna, selaluuuuuuuuuuuuuuuuu bergossip dgn umie ye?