Friday, July 2, 2010

JODOH ITU RAHSIA ALLAH


“Di antara tanda-tanda kebesaran-Nya ia menjadikan untuk kamu pasangan dari jenis kamu sendiri untuk kamu tinggal tenteram di sampingnya dan dijadikan di antara kamu kasih sayang dan belas kasihan. Semuanya itu menjadi tanda-tanda bagi orang-orang yang berfikir. “

(ar-Ruum:21)

"Benarlah sebagaimana yang dijanjikan Tuhan, saat itu tiba, tidak cepat atau lambat walau sesaat. Tuhan memberi apa yang dihajati pada saat dan ketika yang meminta sudah bersedia untuk menerima dan menjaganya sepenuh hati."


Bila berbicara soal jodoh. Pada aku ianya sesuatu yang subjektif. Selagi belum sah bergelar suami dan isteri, sentiasalah berdoa semoga sentiasa dilimpahkan kasih sayang antara kalian berdua, ditetapkan hati dan iman serta diberikan kekuatan dalam menghadapi setiap dugaan dan cabaran.

Ada orang bercinta bertahun-tahun, tapi akhirnya berpisah. Ada yang berjumpa, dalam sekelip mata tiba serunya untuk diijabkabulkan.

Jodoh itu rahsia Allah. Kita hanya pelakon di dunia ciptaanNya.

Yang penting redha dan serahkan segalaNya pada Dia disamping berusaha untuk mendapatkan apa yang kita hajati dengan sentiasa berdoa.

InsyaAllah. Dengan izinNya.

2 comments:

h-huda said...

I love this entry and I cudnt agree more.Jodoh itu rahsia Allah.

Teh said...

Sentiasa tawakal dan berserah kepadaNya. InsyaAllah kita akan redha dengan setiap yang ditetapkan olehNya.