Friday, October 12, 2012

THE INCIDENTSSSS THAT I CANT ACCEPT

Banyak s sebab ada beberapa incident yang berlaku pada aku sejak akhir-akhir ni. Rasa geram pon ya jugak. Marah lah semua ada. Tapi, waktu tu je marah. Bila mengadu-ngadu dengan rakan karib la. Lepas tu, riang ria semula.

Like I care!

Janji gaji aku masuk. Yeay.

First pasal makmal komputer. Pertama kali aku pakai untuk semester ni. Tu pun sebab terpaksa as I have to handle two class in a time. Pun pasal si punca kejadian berlaku. Kelas dia la yang aku bergolok gadai menjaga ni tapi lain lak jadi.

Hari Jumaat lepas, once I entered the lab, aku tengok ramai gila budak darjah enam tengah surf youtube. Hairan jugak aku. Bila aku soal selidik, derang cakap cikgu dot dot dot bagi kebenaran. Aku nak halau tak berani sebab manalah tau, cikgu dot dot dot tu diarahkan oleh pentadbir ngajo derang ni komputer ke kan. Tapi, aku tetap halau mereka since aku dah booking itu lab at 1 pm.

Yang aku terkilan kekurangan ajar mereka itu..

"Weh, blah blah.. cikgu nak guna makmal!"

Macamkan aku ni yang kacau ketenteraman mereka.

Pukul 2 pm habis kelas, budak darjah 6 tu dah ready depan pintu makmal. Yang cikgu dot dot dot message aku inform kata masa dah habis and cikgu lain dok cari anak-anak murid dia. Abaikan. Ko ingat senang nak mengurus budak nak dekat 100 orang tu turun tangga, pakai kasut, beratur dan berjalan dengan senyap sorang-sorang?

Aku geramkan sebab apa tau. Sebab juruteknik makmal tu macam menyalahkan aku pulak yang bawak budak-budak darjah 6 tu dalam makmal. Bila aku bagitau sapa punya angkara, he ignored je. Aku tau la cikgu dot dot dot tu besfren ko. Sampaikan pakcik PAR pun taknak bagi aku kunci makmal dengan pelbagai alasan sedangkan kunci tu memang dia pegang memandangkan technician bercuti seminggu.

Yang peliknya. Cikgu dot dot dot main sukati dia je kuar masuk makmal with the keys! Dan ada bukti memang dia yang mengangkut budak-budak tahun 6 tu masuk makmal bila kawan aku terdengar....

"Cikgu, hari ni masuk makmal ke?"

What the purpose bebudak tu tanya kalau bukan sebab selama ni memang kau yang bagi kebenaran. Lagipun, dah faham sangat dia tu nak jadi glamour among students.

Yang kedua,

Apekehalnya mak budak ni main petik je nama aku as cikgu yang mencubit dan membelasah anak dia?

Sometimes, aku memang garang. Sometimes aku memang mencubit atau menepuk. Tapi, aku pilih orang jugak. Yang aku dah target mak bapak nya kecoh, I just ignore. Takat bebel mulut je la. Dan aku tak pernah mencubit sampai tinggal bekas. Atau pukul sampai budak tu menangis. Budak-budak ni menangis kalau aku marah derang bergaduh sesama derang je. Nak minta belai la tu. Haha.

Dah la mak budak ni main petik nama aku di depan GB. Masa aku MC. Tapi satu perkara yang aku musykil, mak budak tu yang petik ke atau cikgu yang terlibat yang petik. Mana tau, cikgu yang terlibat dalam discussion tu petik nama aku dulu, lalu budak tu ye kan aje la...

Sebabnya, semalam Penyelia Petang sendiri call mak dia and suruh jelaskan semula. Betulkah cikgu Teh yang mencubit? Selepas aku sendiri buat pengakuan dan penjelasan.

Mak budak tu cakap...

"Tak, bukan Cikgu Teh. Cikgu Teh saaaaaaaaaaaaaaangat baik...."

Dah tu apekejadahnya tuduh-tuduh aku? Sebab aku saaaaaaaaaaaaangat baik, terus main petik je nama aku. Seriously, aku pun tak tau bila masa aku belasah budak tu sebab aku memang berjaga-jaga with my limits and territory.

Tapikan, mana la tau... sebenarnya tanda-tanda aku nak dapat pindah ke kan ni. Hahahaahaha. Atau mungkin Allah memberi aku wake up call untuk lebih berhati-hati and dont trust anyone. Dan jangan baik sangat dengan sapa-sapa.

No comments: