Wednesday, October 10, 2012

BASUH SENDIRI

Semalam kan, balik dari sekolah dah gelap. Bukan sebab lewat sangat tapi sebab hujan. Tapi sebenarnya memang aku lepak-lepak kejap sementara tunggu traffic clear depan sekolah. Dapat juga borak-borak dengan Anis, Amy and the rest of my close friends at school.

Sampai rumah, masuk bilik study. Kat situ juga yang kitorang sidai baju bila cuaca tak mengizinkan. Terkejut sangat sebab nampak husband menyidai baju yang dia pakai pada hr yg sama.

Dia basuh sendiri! Handwash lagik!

Bukan nak terkejut sangat. Tapi happy sebab husband appreciate aku. Tak sangka rupanya selama ni dia memerhati tindak tanduk aku dalam diam. Baju yang dia pakai pergi kerja semalam memang selalu aku basuh tangan. Rasa dihargai sebab thats the most expensive shirt I bought for him. Gila tak gila... RM170 tu sepasang..... dan dia jaga elok2 baju tu. Hehe.

Dua hari ni pun menu dinner husband yang masak. Seriously aku takde mood nak masak this week.... Yang aku buat untuk mudahkan kerja husband, before gi sekolah tu.... siang ikan, cuci ikan, marinated ikan, kupas bawang and potong sayor. Resepi terpulang kat dia......

Alhamdulillah....

2 comments:

. i . n . a . z . said...

besnya teteh, suami pandai masak dan rajin nak tolong masak . dulu pernah je siapkan semua bahan masak siap dah tumbuk bawang semua la, tinggal nak soh si suami masak je. hmmmpppp... sangat tak sedap okay. hahahah. tapi i appreciate la usaha dia nak masak jugak walaupun tak reti masak. hikhikhik

Teh said...

hik hik. kena tetap berlakon sedap kan? ke u jujur..?

pernah terjadi masa awal2 serumah, i prepare ayam goreng rempah, tp husband pi kukus ayam yang i marinated tu....

mmg sangat tak sedap. tp i tak cakap, i tunjuk perasaan with action and mmg dia perasan....

tp lately, masing2 dah faham selera dan kehendak masing2....