Friday, October 19, 2012

SELAMAT PAGI YANG TAKDA TUJUAN

Haa! Amek. Pagi-pagi dah update blog kan?

Aku rasa masalah pelupa aku ni dah makin kronik la. Temenung jap aku pagi tadi bila memikirkan mana aku letak borang pencerapan yang original tu? Dah la the due date is just around the corner. Haiyoh!

Belum lagi aku lupa kerja-kerja yang patut aku buat. Aku rasa macam otak ni ada something wrong la.

Confirm aku cari Amy satgi sbb aku rasa dia tu organize sket memandangkan meja dia lagi kemas dr meja aku. Hahaha. Harap2 dia punya borang belum kena conteng. So boleh aku potostat kan aje.

Aku ni, orang cakap je rumah aku kemas, cantik, tersusun bla bla bla. Memang aku yang kemas tapi bukan sebab apa. Sebab kena sound dengan laki and takutttttttttttttttttttttttttttttt.... Honestly, aku mmg tak reti nak kemas-kemas ni. Dah bagitau awal2 kat bakal suami ketika itu. Dia kata takpe, boleh belajar. Haaa.... takpe,takpe... tp kadang-kadang ko membebel jugak kan? Hihihi.

Dia memang tak boleh tengok semak-semak. Kalau vacuum berjam-jam. Aku vacum tak sampai sejam dia dah mengomel. Bila aku suh check bersih ke tak, takmo pulak. Salu aku vacum pada hari dia malas vacum. Jadi, kalau you dah malas, maknanya I lagi la malas. Hahaha.

Masa memula pindah rumah ni, ada la anak-anak cicak, and semut. Kiranya petanda populasi serangga wujud kat rumah tu la. Dia cakap,

"Ni ada semut ni mesti ada cicak, bunuh semua cicak tu!"

Aku ke yang nak kena bunuh? Oh! My English!!!!

Memang tak la. Aku buat tak reti je la kan. Cuma teringin nak betulkan ayat dia tu... Cicak tu datang sebab dia nak makan semut tu. Kena bunuh semut dulu la, baru cicak tak datang sebab takde makanan. Eh? Betul ke teori aku tu?

Cicak makan semut kan?

Sebenarnya kadang-kadang nak tergelak juga bila terfikirkan gelagat mrhusband. Knowing you is the best gift I ever had. Skang jiwang la. Bila angin kus kus datang, Amy je tau cemaner. Haha.

Serius tak menyesal bernikah sebelum bercinta walaupun orang cakap susah nak mendatangkan bahagia. Mula-mula tu memanglah, fasa baru nak kenal sikap dan perangai masing-masing. Skang dah nak 2 tahun, dah tau apa tindakan seterusnya kalau apa-apa berlaku. Kenangan pahit masa 6 bulan pertama 2012 tu aku anggap fasa menguji tahap cinta kitorang ni. Sejauh mana kami ni saling memerlukan. Yerla, 6 bulan pertama duduk serumah. Ko ingat senang ke nak adapt ada housemate berlainan jantina walaupun malam-malam memang best? Siang pun boleh best, tapi I tak suka terang benderang.

Dah melalut sangat dah ni. Nak cite pasal anak, anak tengah dalam proses dok buat lagik. Kalau tak jadi bulan ni, mesti ada ingredient yang tertinggal. Kena la kaji apa lagi yang tak cukup kan? Ingredient utama membuat anak dah dipastikan mencukupi untuk proses bulan ini... (sebelum ni belasah aje, tak kira pun cukup ke tak).

Oklah. Hujung tahun ni I memang banyak keja. Rasa macam disaster pun ada tapi masih mampu membuang masa sebab I takde mood dan malas.

Exam? Tengah marking. Separuh lagi ada kawan baik bernama Ina nak tolong check. Yahooo. Kena la spare duit nak belanja dia.

SPPBS? Tengah key in jugak. Berpinar mata dengan internet slow yaamaats. Bukan internet tp server tu berjuta org masuk. Maklumla semua buat keje last minute. Haha.

Hari Sukan? Takpe, abaikan sebab memang takda semangat kesukanan pon pon pon.

SPBT? Ni yang seram ni. Dengan nak ada pelawatnya. Dengan nak kutip buku nya, nak hantar buku nya. Hakikatknya, dah dua bulan aku tak jengok bilik BOSS. Tengok dari luar je.

MPAC dan Malam Apresiasi? As usual I jadi MC. Tapi kali ni dengan kawan yang dah memang biasa mengarut, merepek, meraban. Ada orang request nak orang yang pandai buat lawak jadi MC. Aku ok je, tapi jangan la cakap dekat aku kan? Cakap la dengan Boss. Aku pun boleh buat lawak la, tapi takdela dengan ko. Kang salah buat lawak kang, sentap pulak.

EG TUKAR? Ada orang cakap aku komfem pindah. Aminnnnnnn...... Bukan aku happy sangat. Aku mestilah sedih weh nak tinggalkan kawan-kawan baik kalau aku bebetul pindah. Serious sedih sebab aku rasa kawan-kawan kat sini lagi best la. Lagi gila, and kalau ada isu tak puas hati pun kitorang hadapi dengan lawak. Eh, ntahlah. Tak tau nak cakap spesis apa kwn2 aku ni. Hahahaha. Spesis terancam dan hampir pupus ni aku rasa. Betul, aku tak tipu. Bagila apepe masalah pun, mesti diiringi dengan lawak dan gelak ketawa pastu melalut tak ke mana-mana.

Ok dah la. Ni pembebelan paling panjang dan tade tujuan.

No comments: