Friday, October 26, 2012

REBATE 200

Semalam kan... ada satu kejadian aneh berlaku. Tengah makan-makan kat restoran yang meracuni suamiku itu, tiba-tiba je dia tanya

"Bila u nak beli Blackberry?"

Terpinga-pinga aku. Diam. Terkejut. Kenapa?

"Erm.. tengoklah dulu..."

"Cepat-cepat sikit beli tu...."

Tambah pelik aku ni. Kenapa pulak suruh cepat-cepat beli kan?

"Kenapa?"

"Kan rebate 200 tu dari umur 21 sampai 30..."

Aku senyum. Berbunga-bunga. Sebab insan yang aku sayang, yang aku rasa seperti tak peduli kan aku rupanya ingat my birthday is just around the corner.

Hakikatnya, mrhusband tu memang suka buat muka kering kalau mengadap muka aku. Nak kontrol ape ntah tak tau. Contohnya kan kalau kat dapor tu, dia tgh buat air, aku datang tegur-tegur dia. Mulalah buat muka takde perasaan atau muka gangster. Takut tergoda la tuh.... tak pasal-pasal jadi benda lain kat dapor tu kan?. Rileklah bang, kita berdua je kat rumah ni. Hahahahaha.

Melalut dah ni. Sambung-sambung......

"Oh! Ye kan. Birthday I dah nak dekat kan? Tapi bukan dia ada limit income kan? RM3000?

Aiyoh. Lagi beberapa hari je lagi I nak masuk 30 tahun!

"Gaji basic u dah RM3000 ke?"

Ye la pulak kan. Yang berlebih-lebihan tu sebab masuk segala jenis elaun kan.

Dia sambung lagik...

"I dengar kat radio tadi. You check balik la syarat dia tu...."

Aku diam. I already have my Iphone. Memang nak merasa guna Blackberry tapi sekadar nafsu.

"U kata u nak beli hp baru? Kalau I layak, you pakai la rebate I tu... I bukan nak sangat pun Blackberry tu...."

Baik dan solehah tak I? Tapi memang pelik sebab dia bagi aku shopping gadget-gadget ni.Target lepas ni apa?

Rasa macam nak rembat DSLR la....

No comments: