Monday, October 8, 2012

BERSYUKURLAH

Semalam, aku and mrhusband lepak rumah jiran sebab kitorang plan nak gi Brunei before cuti sekolah hujung tahun ni. Yerla, nak tau jugak jalan-jalan kat sana. At least, sampai Bandar Sri Begawan pon dah ok. Before this kitorang cuma sampai Pekan Tutong je.

Macam biasa, penuh makanan kat rumah jiran ni. Lagi-lagi tengah musim buah. Kenyang makan buah la kitorang petang semlm.

Sebenarnya nak cerita ni.

Masa kat rumah tu, tiba-tiba ada benda buat aku terfikir.

"Yang, buat air milo panas.."

"Nak kosong ke nak susu...."

"Susulah, bagi semua ni gemok."

Mrhusband lak cakap.

"Eh, tak payah... dia tak minum milo... Kamek, air ni jak pon ok". Sambil tunjuk air tin dengan air masak yang terhidang.

Terus aku terfikir dan terkenang dan termenung panjang.

Mrhusband tak pernah sekali pun mengarah-arah aku buatkan air itu ini. Tak pernah sekali pun mengarah-arah aku masak itu ini kecuali dia betul-betul teringin. Tu pun yang dia salu teringin is always Sambal Jawa! Bukan susah pun nk buat..

Tak pernah sekali pun suruh aku gosok baju-baju kerja dia. Even aku offer pun dia akan cakap, biar I urus sendiri.

Yang selalu berlaku bila aku ada aktiviti di sekolah hari Sabtu. Kain dah siap basuh dan berjemur. Rumah dah siap bervacuum. Dapur dah siap berkemas. Katil yang asalnya tak cukup tegang, dah jadi sangat tegang....

Semuanya siaplah pendek kata.

Jadi, kenapa aku mesti mengeluh dan merungut bila takdirNya, dia adalah jodohku?

Sesungguhnya, lelaki ini memang yang terbaik untuk aku.

Jika ada kekhilafan sedikit pun, aku juga insan yang punya kekhilafan. Bukan sedikit tetapi terlalu banyak.

Nobody is perfect and life is not always perfect!

Alhamdulillah. Syukur padaMu ya Allah. Semoga sentiasa dipelihara rumahtangga ini dari hasad dengki manusia lain. Semoga rumahtangga ini terhindar dari gangguan jin dan syaitan.


8 comments:

Dark @ng3L said...

u..nak tu..
u nak ni..
u haus..

itu laki aku..

tp bersyukur sbb die cepat sejuk bile panas..especially lately.

alhamdullilah juga untuk aku

Teh said...

people changes....

Farina said...

Teh,

Ape padam post triplets tuh? Excited nya kalau triplets :D

Teh said...

Farina,

Hehehe... ok, dah up semula... tapi tengok betul-betul tau....

Anonymous said...

u have made the right decision teh! he's still the same..mcm cerita2 tentang 'dia' yg u cerita entry sebelum2 ni..'dia' masih sama dan tak pernah berubah.tidak juga mengambil pelajaran berdasarkan kisah u all yg lepas..u should really appreciate ur huband as he is the most precious gift from Allah s.w.t.

apa yg u tulis tentang 'dia' i da rasa..yes, itu lah 'dia'...just move on teh, don't ever regret..

yup, sgt pelik kenapa kalau kita boleh menerima dia seadanya, tetapi tidak pula dia.yg dia mahu hanyalah menyuruh,mengarah, dan menukar diri org menjadi org lain.

tidak menerima org lain seadanya..

may Allah bless u all and live happily ever after yah! =)

Anonymous said...

u have made the right decision teh! he's still the same..mcm cerita2 tentang 'dia' yg u cerita entry sebelum2 ni..'dia' masih sama dan tak pernah berubah.tidak juga mengambil pelajaran berdasarkan kisah u all yg lepas..u should really appreciate ur huband as he is the most precious gift from Allah s.w.t.

apa yg u tulis tentang 'dia' i da rasa..yes, itu lah 'dia'...just move on teh, don't ever regret..

yup, sgt pelik kenapa kalau kita boleh menerima dia seadanya, tetapi tidak pula dia.yg dia mahu hanyalah menyuruh,mengarah, dan menukar diri org menjadi org lain.

tidak menerima org lain seadanya..

may Allah bless u all and live happily ever after yah! =)

Teh said...

Anon,

Silent reader or a stalker? Mana tau my blog address and I am his ex? Did he tell you anything about me...

Been there, done that. The pain still there....

Betul, my husband is the best decision that I ever do. Syukur ya Allah, kerana memberi petunjuk dan menganugerahkan dia dalam hidup ini....

Teh said...

Anon, if you want to share anything... just email me at shazanateh@yahoo.com