Saturday, January 1, 2011

GOODBYE 2010

Let's recap!

Ini adalah summary dari apa yang aku tulis dalam my secret diary....

Awal tahun 2010 was not a good start to me.

January to May
Tak nak ingat dah. Sakit jiwa raga! Sakit fizikal! Sakit semua!

June
I met my long lost friend. Aku pergi JB sebab dah lama teringin nak pergi. I went there alone dan overnite kat rumah Kak Fathin. Kebetulan Kak Fathin sambut birthday Rayyan. Kebetulan lagi, semua kekwn kat JB takda. Tinggal dia je yang baru balik dari Utara.

Ok, fine. Gi Kedah tak jumpa aku. Hahahaha.

Ini cerita lain.

Masa ni la first time aku jumpa my husband selepas terpisah setahun setengah. He proposed me for second time. First time was on 2008. Memang sebenarnya dialah penguat semangat aku selama aku jatuh terduduk masa kat KPLI dulu. Tapi satu nasihat pun tak termakan dek aku masa tu. Cinta punya pasal.

Berbalik cerita perjumpaan dengan my husband.

Selepas istikharah dan perbincangan, so I decided to accept his proposal. Kenapa? Kesungguhan dan keberanian dia. Kesediaan dia menerima setiap kekurangan dan kelebihan yang aku ada. Dan yang paling buat aku rasa dia adalah yang terbaik untuk membimbing aku sebab prinsip hidup dia yang hanya akan bercinta selepas kahwin.

So, terus kami berbincang tentang hantaran, mas kahwin dan sewaktu dengannya.

Alhamdulillah mendapat persetujuan kedua belah pihak.

July
Bahagia.

Ogos
Bahagia sangat.

September
Perjumpaan pertama dengan bakal mak dan abah mertua dia Johor. Persiapan perkahwinan.

Oktober
Kembali bertugas seperti biasa tapi aku berjaya juga ke Miri at the end of this month.

November
Alhamdulillah. I am officially his wife!

December
Honeymoon dan percintaan selepas perkahwinan. Genap sebulan perkahwinan, kami terpaksa berpisah menuju ke tempat bertugas masing-masing....Sedih sangat masa ni....

InsyaAllah. Ingat Allah dan aku akan terus berdoa untuk kebahagiaan kami di dunia dan di akhirat....

No comments: