Tuesday, January 11, 2011

DIY : BILIK PENGANTIN

Ok. Nak sambung balik pasal preparation my wedding.

Sebelum ni for my sister wedding, kitorang serah dari A to Z kat wedding planner. Lagipun masa tu buat majlis kat homestay. Hasilnya memang cantik.

Tapi untuk majlis aku sendiri, I've decided to decorate by myself. Sendiri nak tido, sendiri la kemas dan hias kan?

Set bilik tidur memang dah ada dalam bilik tu. Kira aset kekal la. Actually bilik aku ni kecik je, tapi perabotnya masyaAllah.... sampai sesak. Mak aku kata, pening memikirkan susun atur. Style gini je yang muat masuk semua benda.

Ini kos ye

Set Bilik Tidur
Tidak di kira sebab termasuk dalam aset kekal rumah.

Langsir
Sama seperti di atas. Cuma for my room, my mom buat bagi match dengan wedding theme.

Lampu tidur.
Memang dah ade kat rumah.

Kain alas side table and dressing table.
Kain beli kat kamdar dalam 2 meter x RM 7.00 = RM 14.00
Aku memang suka beli kain kat Kamdar. Hehehe.
Upah : RM 25.00
Actually tak yah upah. Aku yang saja bagi.... :D
Jumlah : RM 39.00

Butterfly kat langsir.
Recycle from my sister hantaran last year.

Cadar.
Memula aku beli cotton cadar Jean Perry.
After less RM 300

Tapi, sayang nak pakai. Bagus aku yang tido kat atas tu kan? So, pinjam dari G-Glamour. Nasib baik dia tau my taste. Aku tak suka yang berkilat-kilat or satin. So he gave me cadar yang tak berkilat, tp ada beadeds yang tak serabut sangat.

Abang G ni memang study kehendak dan taste aku la sebenarnya.

Decoration
Fresh flowers and vase : RM 22.40
Flower Bloomy Frame : RM 50.00

Kos penuh? Tak masuk cadar Jean Perry sebab aku tak pakai pun....

Tak sampai RM 150 pun for my Bilik Pengantin.

Sapa kata kita tak boleh berjimat?

No comments: