Monday, January 24, 2011

KAJIAN TEMPATAN TAHUN 4

Tahun ni selain aku ngajo mata pelajaran Bahasa Inggeris, aku kena gak ngajo subjek Kajian Tempatan.

Aku sapu kelas tahun empat dua kelas, kelas tahun enam satu kelas.

Tapi ni untuk sem satu ni je kot, sebab bila dah sem dua, jadual akan dianjalkan. Maka, akan berlakulah pemboringan diriku mengadap muka budak tahun enam hari-hari sampai aku dah hapal pe'el sorang-sorang.

Back to the topic. (Entry mmg nak terpesong aje)

Ini aktiviti hari ini.

4 orang murid yang terlibat sbb 4 orang ni je yang rajin bawak bahan-bahan yang dipesan. Yang lain, cikgu denda menyalin nota dalam buku teks termasuk melukis sekali gambarajah pondok dan ran.

Nasib koranglah!

Gagagagaga! Gua warna biru. Layankan aje... Kita tengok kreativiti derang sejauh mane.....

Ada gua warna coklat.... pokok-pokok sekeliling.... dan rumput2 di keliling gua... pokok tu, cikgu dia yang lebih-lebih join main plastesine.


Tu dia..... besaq gedabaq dia punya gua... dalam gua penuh rumput.... plastesine dia ni kualiti playdoh. Padahal beli kat kedai 99 sama dengan RM 3.00.


Tetiba muncul pembantu tak diundang konon-konon nak tunjuk cara-cara membuat gua. Sapa suruh tak bawak barang. Tengok kekawan dok syiok main plastersine, korang pon mula la gedik nak join sama....

Budak ni dia ada idea sket la.. sebab tak mcm bebudak lain yang terpinga-pinga tatau nak design gua cemane.... dia ni siap gelek dengan gam... gunting plastersine tu kasi lurus... eh, apepe je la kan?

Orang ni, cikgu dia yang lebih-lebih sebenarnya.... Tengok inai i yang semakin menghilang itu? Lagi 4 hari, genap dua bulan i bergelar isteri orang..... Alhamdulillah.....

Actually ni tajuk JENIS PETEMPATAN AWAL MANUSIA....

Kelas lain aku siap suh bawak ranting dan mancis untuk buat ran dan pondok, tp kelas ni satu ape pun tak bawak... Jadi, korang dapat kenal gua je la yeh?

Minggu depan kita masuk topik dua. No more tenyeh plastersine lagik!

No comments: