Wednesday, January 19, 2011

MEMORI 1 : LAWAK TAK KELAKAR


Me and Nik depan rumah.
Masa ni macam emo kejap.
Padahal nak pergi menikah ni.

Diela mana kau masa ni?
Ke kau yang amek gambar nih?

Tengah bersiap, ummi SMS.
Pengantin lelaki dan family dah kat masjid.
Nikah kol 9 pg.

Apakah?
Janji kol 9.30 pg kan?

Sampai je rumah, ummi takde.

Menyorok mana pulak ummi ni.
Jenuh aku call tak dapat.

Pelik.
Tadi kata semua dah ready kat masjid.

Gelabah dah aku!

Nak tau sebab apa?

Sbb pagi-pagi aku nak bersiap tu ummi buat lawak tak kelakar ok.

Dia kata.

"Nanti ummi tak pergi masjid la ek?"


Tak ke kau sentap dan gelabah bila mak ko tetiba hilang di pagi hari pernikahan ko?

Rupanya dia tengah sebok berurusan kat surau.

Nasib baik abah dah ready kat masjid.

Alhamdulillah,

Majlis Pernikahan kami berjalan dengan sangat lancar.
Seluruh ahli keluarga menjadi saksi pernikahan kami.

Kecuali adik yang no 2.
Tido sampai tengahari budak tu.
Sukati dia jek!

Dengan dua kali lafaz tu.
Maklum la.
Bercinta tak sampai setengah tahun.
Dating tak sampai 5 kali.
Nak hafal nama pon tak sempat.

Hihihihihi.

Ada lagi memori tentang nama aku yang panjang berjela nih.

2 comments:

Dark @ng3L said...

yang..dh tentu tentu ini gambar drpd aku kan..haiyoh...

mestilah ai tadek..kalo ai ade dlm ini gambar..kan ke muskil sape yg amik gambar pule

Teh said...

hahaha. tu la pasal kan...


lupalah pulakkkkkkk... hihihihi