Sunday, January 9, 2011

HAPPY 2011!

Dah 9hb baru nak cerita pasal tahun baru kan?

Alhamdulillah 2011 membuka lembaran baru dalam hidup aku. I'm now a wife to Mr. Zawi. Ramai juga yang terkejut dengan keputusan drastik aku ni especially untuk mereka yang mengikut perkembangan aku since 2007.

Hanya sesetengah kawan rapat aku je tau since when I'm keep on thinking of his proposal.

"I tak main-main kalau bab kahwin."

Itu yang aku pegang sampai ke hari sah aku bergelar isteri dia. Alhamdulillah.

Dah semua orang tulis azam tahun baru, aku pun nak tulis jugaklah.

1) First thing of all, nak pindah berdekatan dengan suami. Yes, we are now PJJ. Not like other ordinary PJJ couple, we are too far away without phone and internet line. Bukan tak ada, ada... but the reception was too bad. Tak ada bercerita panjang. Only an important message dan bertanya khabar.

Allah je yang tau macammana perasaan ini. Kalau aku di Miri, at least dia pun boleh keluar at anytime untuk terus jumpa aku. Macam sekarang, satu pulak aku nak arrange tiket flight sebanyak 2 route tu.

Takpela, ini dugaan yang Allah beri untuk aku dan dia. InsyaAllah, ada hikmah disebaliknya.

Ingat Allah!. Itu yang selalu dia pesan.

2) Going to get our asset. Nak beli rumah!

3) Trying to conceive. InsyaAllah, semoga Allah makbulkan.

4) Menjadi isteri yang taat kepada suami, anak yang solehah serta muslimah sejati. Sedang cuba perbaiki diri sikit demi sedikit. Thanks to my husband yang byk guide dan mengingatkan.

5) More saving for our family!

Itu je kot.

Semoga 2011 ini memberi keberkatan kepada kami sekeluarga. Semoga lebih dimurahkan rezeki, InsyaAllah.

No comments: