Thursday, August 5, 2010

KISAH AKU DAN DIA

Aku dalam perjalanan balik dari Kuala Lumpur ke Alor Star. Tiba-tiba ada SMS masuk. Dari seorang kawan.

"Salam Teh. Kau single ke sekarang ni?"


Wow. Soalan apekah ini. Direct ni terus tanya status aku.

"Kenapa?"

"Kalau ada orang nak jadikan kau isteri kau nak tak?"


Aku diam. Tidak mahu membalas. Terlalu banyak yang aku fikirkan. Di tambah dengan kelukaan zahir dan batin yang aku tanggung.

Berat. Sangat berat dugaan hidup ini.

Tiap hari aku berdoa agar Allah sentiasa memberi petunjuk kepada aku.

4 comments:

h-huda said...

i sgt suka soalan kalo padi katakan padi itu.hiks.

Teh said...

u tunggu kalau padi katakan padi next version...

mr zw ni mmg sebuah padi ye huda...

ruru said...

padi apa tu? padi huma ke? hehehe

Teh said...

sesuai sangat ruby padi huma.. mmg tempat dia dah tuh...