Thursday, April 28, 2011

ALKISAHNYA

Perjalanan pulang aku dari Miri ke Tawau pada hari Ahad lepas tidak begitu lancar. Flight dari Miri terkandas hampir sejam menyebabkan aku tak dapat nak catch up flight dari KK to Tawau on the same day.

Agak terkial-kial aku di airport dan sangat-sangat frust memandangkan jarak masa yang cuma 5 minit. Aku sampai 7.35 malam, dan flight ke Tawau terbang pada jam 7.30 malam akibat kelewatan tersebut.

Bernasib baik sebab ada kawan yang kerja di airport. Jadi, dicadangkan aku ke transit kaunter minta pendapat.

Tiket aku tu terpaksa ditukar ke penerbangan esoknya memandangkan penerbangan 7.30 malam adalah yang terakhir dari KK ke Tawau.

Jadi, esoknya hari Isnin aku amek flight terawal. Pukul 7.45pagi sebab kalau boleh aku nak juga pergi sekolah biarpun separuh hari.

Selain dari tukar tiket secara percuma. MAS juga telah baik hati menyediakan tempat penginapan untuk aku di Megah D'Aru berserta dengan transport pegi balik airport dan makan minum secara percuma.

Alhamdulillah. (tp dalam hati dok risau apa nak jadi esok ni)

So, ini sikit gambar dari camera phone murah aku kat hotel tu. Hotel biasa je... tp sapa nak bagi free kan?


Pemandangan tingkap.


Kat luar bilik aku ni pemandangan taman perumahan. Okla. Takdela sesak sangat dengan hutan kan?

Tandas. Sorry, takde bathtub. Kalau ada pun takde maknanya sebab dok sorang-sorang je pon.

Sorry bersepah. Hahaha. Katil king size yang super luas.. TV. Coffee table. Semuanya lengkap.

Inilah tempat I beradu. Tapi, takbest sebab tido sorang-sorang. Tengok la bantal kat sebelah tu tak berusik pun.

So, at last... aku telah disuruh amek CRK selama satu hari.

Ada perkara yang membuatkan aku sangat-sangat terkilan. Biarlah. Aku cuma mampu berdoa. Dunia ini bulat.

"Semoga aku sentiasa ditempatkan dikalangan hambaNya yang bersabar...."

4 comments:

LUTH ^_^ LUNA said...

susah kan kalu keje dlm environment yg jijik di hati...ko buat muka ganas skit teh. diorg berani sbb nmpk ko boleh kene buli kut..

Teh said...

etty,

tu la pasal. diskriminasi di mana-mana. tertekan sangat...

Sorry la.. aku terpaksa delete separuh dr entry ni...

nanti panjang pulak cerita... huhu

Dark @ng3L said...

errmm.."sorry bersepah"

tang mana ang dok yg tak sepah...jom kite tanye kak wear nak..?

hahahahhahaha

eh ai pon smae ke? maluuu

Teh said...

ops. diella..

tang mana yang aku tak bersepah tu ek?

nasib baik la dapat laki pengemas.... <3