Tuesday, March 1, 2011

HENFON YANG ROSAK

Hampir dua tahun dia bersama aku. Ajalnya belum tiba, tapi penyakit kronik pula menjelma. Maka, bersemadilah dikau di dalam kotak ajaib itu.

Memori aku dengan handphone terlalu banyak.

Yang paling berharga ialah SMS mr husband dari saat dia nak mengorat aku sampailah dia berjaya menikahi aku.

Bila bosan-bosan, itulah peneman jiwa raga. Buat hati gembira, gelak sendiri-sendiri. Terkenang-kenang macammana mr husband proposed to be his wife.

"Sampai bila u nak hidup macam ni? U bahagia ke hidup macam ni?"

Lama dia tenung mata aku.

Aku tunduk. Geleng. Sikit pun tidak aku ceritakan apa sebenarnya yang berlaku tapi dia faham gejolak hati ini.

"I tekad untuk jadikan u isteri I..."

Eh? Apehal ni. Nak cerita pasal handphone. Tetiba masuk cerita novel pulak.

Lagi 5 hari dapat tengok muka buah hati saya itu.

Ya Allah...
Tak sabarnya...
Semoga Allah permudahkan segalanya...

No comments: