Thursday, March 31, 2011

AYAM OH! AYAM.

Sejak dari dua minggu lepas, murid-murid tahun enam ni semua sedang menduduki ujian bulanan dan ujian pra-UPSR peringkat daerah.

Kerlas kan? Siap ada peringkat daerah bagai, tapi skema jawapannya??? NAN ADO!!!

So, kat sini aku nak share la jawapan-jawapan yang diberikan oleh anak-anak murid aku.

Kes yang pertama :

"My friend celebration the chicken."

Aku tak nampak dimana relevennya celebration the chicken ni. Aku assumed dia nak menyambut hari ayam? Hari ayammmmmmmmmmmm??? Ok, fine.. dalam gambar banyak paha ayam KFC dihidangkan di dalam pinggan di atas meja.

Kita rest kejap. Mereka ni pura-pura menjawab dengan tekun.


Tengok dari gaya menjawab tu, komfem dapat A lah. Sampai aku snap gambar pon tak perasan beb!

Ok, kita teruskan.

Kes yang kedua :

Ini adalah soalan Bahasa Inggeris. Tetapi yang bijak pandai tu boleh pulak menjawab dalam Bahasa Malaysia.

"Abang mengajakan ayam??"

Ayam lagik??? Kenapa diorang ni asyik cerita pasal ayam je nie??? Tak faham plis.



Kes yang ketiga:

Yang ni tak pandai tapi tunjuk pandai. Pandai-pandai nak betulkan tukang buat soalan punya soalan. Pandai-pandai menambah "available' kat atas Madani Store tu. Kononnya, teacher kamu ni nak bagi betul la?

Kim salammmmmmmmmmmmmmm. Telor ayam jugak aku bagi. Eh? Ayam lagi???


Kes yang keempat:

Apala yang kau merepek ni labu????? Cuba korang baca satu persatu.

Bila aku belek balik apa yang dia tulis tu, macam berzikir pun ada.

Kes yang kelima :

Yang ni paling kesian dan tak dapat nak diterima dek akal aku ini.

" Where is the capital city of Malaysia?"

Kalau korang jawab apa?

Anak murid aku jawab Sabah ok. Terus musykil dengan tahap kewarganegaraan mereka. Haih!

Belum lagi korang tanya "Siapa Perdana Menteri Malaysia?"

Aku rasa aku nak buat soalan pengetahuan am la kat budak-budak ni. Boleh pitam ok!!!

Inilah antara sebabnya kenapa title blog aku jugak sudah tukar,

"If u need me, I'll be at school screaming!"

Ada satu lagi batch of paper menanti. Mak pengsan macam ni u ols!~

Sebelum berundur aku nak share gambar ni. Sempena dengan tema ayam yang dipersembahkan oleh anak-anak murid aku ni....


"Mak nak bersauna la kejap. Pening kepala mak ni check kertas anak-anak ayam ni sume..."


11 comments:

Dark @ng3L said...

bongokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...
aku kat ofc nie...boleh tak jgn kasik aku gelak cam hareemmm..

len kali...kat atas tu tulis la warning.

"yayang..pls beware..ade byk gambo ayam"

yang berzikir tu kelakar ok...die nk jampi ko kot weh

. i . n . a . z . said...

hahahhaha
baca yang atas atas tu boleh tahan gelak lagi
tengok gamba ayam tu terus gelak kuat kuat

teh, i malu taw, gelak kuat kuat depan rakan sekerja. miesti diorang ingat i gile. mak maluuuuuuuuuuuu!!!!

Anonymous said...

ahahahaha pengsan!

Teh said...

yayang, hahaha... sorry terlupa nak warninggg..... lega dapat bersauna...


inaz,opsss... kontrol kontrol.... hahaha

gegel,
mak dah pitamz dr awal u ols....

Dark @ng3L said...

yang..yu sauna kat ane?
atas dapur?

Teh said...

hahaha... dalam bilik pon boleh sauna kalau panas...

tp hari ni i takleh sauna sbb hujan..

sejokkkk nak pepelok...

. i . n . a . z . said...

pelok bantal je laaaaa

Teh said...

inaz,

huhuhuhu.... yela... pelok bantal je la.... tp takleh imagine2... kang bahaya kang... ada yang amek flight gi miri kang....

fizzahyahiya said...

Kelakar tahap bongokkkkkk okehhhh. guling2 aku dibuatnya. hahhhahahaah.

ruru said...

29 SX. hahhahaha.

Teh said...

opss ruby.....

terbogel la pulak dalam sauna...

wakakakkaka