Monday, September 12, 2011

HARI RAYA SURPRISE FOR HUSBAND

2 hari sebelum hari raya, husband bawak aku ke Kota Tinggi and City Square JB untuk beli sepersalinan hari raya.

Its a surprise for me from him.

Sebab aku tak sangka pun dia akan bawak aku jalan-jalan shopping baju raya. Yerla, bila aku bebel pasal baju raya yang aku takde, husband buat tak reti je tanpa sebarang solution or idea.

Tapi... aku pun ada gak buat surprise untuk dia.

Masa hari raya pertama, memang tradisi felda. Diorang akan bermarhaban dari rumah ke rumah. Rasanya dari lepas solat raya sampailah ke tengahari husband join marhaban. Mak kata, tu cara diorg nak jumpa satu kampung dan bermaafan. Nak tunggu sendiri datang, memang tak sempat. Sebab ramai lagi keluarga yang perlu diziarah.

Dalam tempoh husband pergi bermarhaban tu. Aku pun tulis kad raya dan selitkan pada baju raya dia yang aku beli diam-diam masa kat City Square.

Aku letak atas bantal yang salu dia tido.

First attempt, aku kat dapor, husband dalam bilik bukak laptop. Takde response.

Tiba saat solat zohor. Husband solat dulu. Pastu baru turn aku. Masa aku tengah solat tu la baru dia perasan kad raya dengan shirt atas bantal dia. Dah kebiasaan, waktu tengahari adalah waktu nap mertua sekeluarga.

Selesai solat, aku rasa husband dah nampak surprise aku tu. Mula dah rasa malu gila. Tak pernah dibuat dek aku keje macam ni. Aku intai dia dari balik pintu. Husband tengah baring, bantal tutup mata sambil mulut senyum-senyum.

Sah!

Aku pun tarik nafas, terus gi baring sebelah dia.

"Sapa perempuan lagi sorang dalam kad tu?"

Ada gambar dua orang perempuan ucap selamat hari raya sebenarnya dalam kad raya tu.

"Madu ke?"

Cis!!!!!! Aku nak surprise kan dia. Dia pulak surprisekan dengan soalan cepuemas.

Aku pun jawab dengan muka slamber.

"Nak ke? I carikan..."

Dia senyum je....

" Terima kasih... Tu baju online mana pulak tu?"

Kena lagi sekali. Perli aku la tu.

" I beli la kat kedai masa u semayang tu....."

" Perempuan lagi sorang dalam kad tu kawan I. I malu nak ucap selamat hari raya dan minta maaf sorang-sorang. Suruh dia teman..."

Husband sengih je.

Dah memang style dia. Kalau tak sentapkan aku memang tak sah. Tapi, bila time nak berpisah ke destinasi tugas masing-masing. Dialah yang paling emosi. Emosi yang tak nampak.

p/s: Gambar takde, sbb lupa nak amek.

2 comments:

. i . n . a . z . said...

sweet la teh. i likeee

Teh said...

hehehehe. sekali sekala dpt jumpa husband inaz....

dok menghitung hari...