Thursday, February 28, 2013

LAGU

Melankolik jap dan minta maaf jika entry ini buat ada yang tersinggung.


Saja layan youtube. One of my favourite song. 

Bila layan lagu ni kan, banyak betul memori muncul. 

Aku dah lupakan ke? Am I ready to let go everything once I decided to accept my husband proposal? Berat betul beban yang ditanggung. Tapi perlahan-lahan ianya berlalu dan muncul tanpa aku sedar. Mungkin ramai yang tidak tahu, terlalu banyak dugaan yang berat terpaksa aku tempuh dalam usaha aku melupakan kenangan silam dan membina kebahagiaan yang baru.

Allah itu sayangkan aku sebab itu Dia uji. Itu yang aku tanam dalam hati. 

Tapi, untuk menyesal atau berpatah balik adalah amat mustahil kerana tiap bicara manis bagai menghiris kalbu. Seriously, sakitnya masih terasa sampai ke hari ini. 

Lirik lagu ni somehow tepat terkena ke batang hidung sendiri lantas mengingatkan aku pada setiap memori. Tak mungkin la aku dapat tipu kata aku tak teringat langsung. Ingat tetap ingat, tapi lama-lama perasaan itu akan hilang.

Contohnya semalam, seseorang puji telekung aku sangat cantik. Selama guna kat sekolah tu, aku tak pernah peduli pun pasal telekung tu. Bila aku tengok tangan dia membelek-belek setiap sulaman yang ada, on the spot aku cakap...

"Oh. Tu boyfriend lama bagi..."

"Kau kata takda sapa nak kat kau Teh...."

Terus aku gelak. Gelihati betul masa tu.

"Punya baik boyfriend lama bagi telekung cantik ni, ko boleh tinggalkan...?"

Aku gelak lagi.

"Memang dia baik kak. Sangat baik. Macam-macam dia buat untuk saya. Macam-macam kenangan dia dengan saya..."

Pastu aku diam.

Satu persatu teman, ada di sekeliling mu, satu persatu teman tinggalkan dirimu...
Cumalah aku saja yang mampu bertahan memendam rasa

Kata-kata manis, tiada lagi ku dengar...
Hidupku pula makin tawar....

Tiap bicara manis, bagaikan selumbar bisa....
Kau tanam di jiwa, tak terlihat oleh pandangan matamu
Tiap bicara manis, bagai memujuk dan merayuku
Tak usah berlalu dan merajuk bawa hati pilu
Andai sudah tiba masa, tiada jodoh kita
Biar kita berpisah dari merana.....

I just wish. Tiap solat aku yang menggunakan pemberian dia tu, tak dapat banyak, sikit pun jadilah memberikan pahala dalam meniti sisa-sisa kehidupan yang masih ada.... 

Tu je la kot sebagai tanda aku nak balas tiap kebaikkan dia. Apa yang pernah berlaku, aku dah pun lupakan kerana dari dugaan itu semua, Allah berikan aku suami yang terbaik.... suami yang aku perlu.... untuk aku bersama-sama meniti hidup ini hingga ke jannah...

Syukur Alhamdulillah kerana mengurniakan dia seorang suami yang sentiasa membimbing dan mengajar..... Yang sabar dan menerima aku apa adanya....

2 comments:

Dark @ng3L said...

boifren lama yg menjeruk rasa yg buat aku nk tikam2 beliau itukah?

Teh said...

yelah.

apa je dia tak bagi aku kan? termasuk jeruk dan hempedu pun dia bagi jugak....

ko rasa nak tikam... aku lagi rasa nak tikam/bunuh segala.. hahahaha.. tp sekarang bertenang sikit la... dah let go .... biarkan berlalu... ingat yang baik2 ajelah....

doakan terbaik untuk dia.. semoga dia cepat bertemu jodoh.... (dah jumpa kot....)

i kuciwa sangat la... nak gi kawen2 u pls