Tuesday, February 26, 2013

CIK TI!

Ingat lagi tak I cerita pasal meja I yang penuh dan bertimbun buku tu?

Refer sini

Boleh tengok jugak gambar ni


Semalam I ada taklimat di PKG. So hari ni, hari Selasa baru I masuk sekolah. Kebetulan dua masa pertama I free. So, I ingat nak la lunch yang ditapaukan oleh kawan I.

Akibat stress makan mihun dengan sudu plastik, nak amek la sudu dan garpu dalam laci drawer I.

Sekali...............

Terkejut beruk I bila terjumpa CIKTI yang agak besar dalam drawer I tu.

Menjerit-jerit I dalam bilik guru.

Lalu datang HERO penyelamat. Memang nasib I baik cikgu tu belum gi kelas. Dia la yang tolong selamatkan tempat I dengan menghalau tikus tersebut.

Cikgu cikgu lain siap melompat-lompat dengan tinggi sekali. Amek kau... terus tunjuk bakat gitu....

I kemas-kemas laci I.. Habis maggi rusky/tomyam I sebungkus dia makan. Mesti dah lama tu buat bekalan kot. Sebab sempat dia tinggalkan bahan kumbahannya.

Lepas tu, kopi kacip fatimah I pun selamat dia rasa. Nasib kau la kan... Kau tu dah la jantan... terkepit-kepit la kau pasni sbb termakan kopi kacip fatimah.

Kawan I la agak jantan sbb agak besar dia tu.

Ishhhhhhhhh..... Memang syok dia dok dalam laci I tu. Sebab, dalam tu la ada kain telekung. Kain sejuk plak tu. Heaven la ko berumahtangga kat situ kan? Haish... nasib ko tak sempat kawen dgn sapa-sapa.. Jadi zoo penternak tikus la tempat aku maknanya nnt... Mementang jugak lah bilik guru tu berhawa dingin.... Senang lenang la ko ye. Makanan pun terhidang gitu.

Please dont come again and a big NO FOOD in the drawer anymore.

4 comments:

NiK SeNsEI said...

huhu.. bahaya tu.. aku pun pernah jadi macam tu masa dok kt hostel... tau pun ada CIK TI bila dah mati dalam almari baju aku... lg teruk..

Teh said...

kalau aku jadi ko... aku tak tau nak buat ape dah nik......

sape yg buang bangkai tikus tu?

NiK SeNsEI said...

aku jugak yang buang sendiri... dah almari aku..aku la kena buang... walaupun geli-geleman.. masa tu mesti org ingat aku pengotor.. sampai tikus leh mati dalam almari aku..tp aku ni buat bodoh jer.. lantak la kalu nak mengata aku..

Teh said...

mmg ko berani la nik... linda pun berani gak dulu.. ingat tak kita trap tikus masa kat taman miramas?

kat blek guru tu.. bukan meja aku je kena... meja aku ntah mangsa ke berapa... sbb before tu dah ada yang buang2 tupperware dalam drawer sbb kena makan cik ti...