Monday, October 24, 2011

SENTAP

Sentap jugaklah sikit-sikit.

Tapi aku sabarkan ajelah diriku ini sebab mengenangkan nasib orang merantau kan.

Aku rasa macam dah banyak mengalah, membantu dan menolong. Aku menolong dengan seikhlas hati. Sebab aku tau, insyaAllah satu hari nanti Allah akan beri ganjaran yang lebih besar kepada aku.

I did everything from scratch till its nearly done. Sedangkan its not my job, bukan di assignkan untuk aku pun.

Tapi orang tu tak pandai pulak nak appreciate.

Lepas tu tadi, aku rasa ter"smash" kat batang hidung bila orant tu tegur anak murid yang membantu aku buat keje-keje tu semua.

Kalauu dia rasa insecure with that little kids help. Apakata kamu yang membantu.

I have thousands paper to staple, arrange and distribute. Including yours.

Itupun request tulis nama anak murid dia seksiap.

Ah! Takde masa.

Aku pun banyak lagi urusan nak kena fikir.

2 comments:

Farah said...

adik ipar aku cikgu jugak..selalu citer pangai2 cikgu yang mcm sial kat sekolah die..aku nasihatkan ko jgn bg muka kalau org cuba nak gunakan ko.org2 camni jenis tak reti bahasa beb..ko smash je balik apapehal.

*aku yg emo baca

Teh said...

itula farah...

aku tak kisah nak buat apepe keje.. especially yang aku suka...

dan buat keje-keje yang orang tau nak hargai kita...

bukan main sound2 je depan orang ramai....sbb lepas aku up kan entry ni, terus kena sound direct atas kepala..


aku pon ada pride...