Thursday, May 5, 2011

INI ADALAH ENTRY MERINDUI SUAMI

Mrhusband adalah sangat particular bila bab duit. Kalau dia rasa apa yang aku nak tu tak berbaloi dengan yang sepatutnya, akan terus terpacul dari mulut dia

"Berbaloi ke u beli?"

Terus mak sentap, lepaskan barang dari tangan.

Satu hari tu, tgh kami jalan-jalan berpegangan tangan nak melintas jalan ke shopping mall, tiba-tiba dia cakap camni...

" U cuba la kurang-kurang shopping tu. Tak payah dah beli apepe ek? Cukup dah semua."

" Tapi kalau I beli apepe untuk u cemane?"

" Abis u ingat kalau u beli apepe untuk I, I tak membebel la?"

"Yela, nak buat cemane. Kalau nampak apepeje, mesti teringat nak belikan untuk you. Jadi, I beli je la. Satu untuk I, satu untuk you..."

Terus diam tak terkata. Ataupun mungkin dia malas nak layan aku yg kuat menjawab ni. Haha.

Walaupun dia suka membebel kalau aku bershopping, tp tanpa aku sedar sebenarnya mrhusband ni appreciate for everything that I gave to him.

Contohnya jam dan minyak wangi hantaran. Dia cuma pakai bila bersama dan berjumpa aku je. Selain dari itu, simpan dalam almari. Kalau pergi sekolah hari-hari pun dia cuma pakai body spray atau perfume2 murahan.

Ada sekali terbaca komen dia kat FB bila kawan dia minta kopi sebungkus.

"Kopi yang dibekalkan oleh isteriku juga banyak... Kopi Tenom....."

Kalau aku tanya dia sihat ke tak. Dia akan jawab.

"Alhamdulillah, I sihat. Minum madu hari-hari..."

Aku la tu yang bekalkan dia kopi dan madu.....

Memang kalau depan mata, tak pasti tentang perasaan dia. Mrhusband tu kan heartless. Tapi, kat sebalik hati dia tu, perlahan-lahan aku belajar mengenali dia dengan lebih dalam.

Ah! Benci rasa ini.

Rindu setengah mati.

No comments: