Wednesday, May 18, 2011

HARI GURU 2011


Sambutan Hari Guru peringkat sekolah aku hari tu kitorang buat on time. Betul-betul pada 16 Mei 2011.


Perhimpunan pagi. Guru Besar membaca perutusan Menteri Pelajaran.
Panjang berjela. Penat berdiri.
Budak-budak ni ntah faham ke tak.
Haha.

Pagi-pagi tu jugak kitorang nyanyi lagu Kami Guru Malaysia, dan lagu Guru Pembina Negara Bangsa.

Diteruskan lagi dengan Ikrar Guru.

Salu murid baca depan kitorang, kali ni kitorang lak baca ikrar depan diorang.

Agenda seterusnya, semua guru ke dewan. Sesi bertukar hadiah dan potong kek.
Kek di sponsor oleh kantin.
Bodek nak sambung tender la tu.
Ops!


Antara hadiah hari guru yang menarik.
Chocolates pls. More chocolates pls.
Ni anak murid yg obsess dengan aku yang bagi ni.

Another chocolates yang aku rasa berharga. Dapat dari murid kelas hujung. Sangat-sangat tak sangka because I dont expect them to give me present. Cukuplah dengan kejayaan dan ada penambahbaikan mereka dalam pelajaran.

Kad Hari Guru dari Omar Talib yang aku suka borak sebab ..... (rahsia)

Ini dari Ketua Murid. Saya minta maaf kerana tidak menulis kad ini di dalam bahasa inggeris. Terima kasih teacher kerana mengajar saya bahasa inggeris. Tanpa teacher, ntah apalah agaknya yang saya hendak tulis di kertas peperiksaan.

Antara kata-kata yang aku masih ingat. Terharu la plak.

Penuh kasih sayang ye. Aku lah antara yang garang. Habis semua kena piat perot dengan aku. Haha! Bila takde mood, aku jugaklah cikgu yang main angry bird dalam kelas.

Angry bird? Ops!

Selamat Hari Guru buat semua guru di Malaysia.

1 comment:

Cikgu Ashiq said...

haha cayalah main angry birds!