Wednesday, May 11, 2011

EXAM WEEK

Exam week kat sekolah aku.
9 Mei 2011 - 12 Mei 2011.

Dan aku yang sedang busy menyemak kertas Bahasa Inggeris tahun 5 dan 6.
Setakat ni belum ada yang menggelikan hati.
Serius dah budak2 ni semua.
Dah tak pandai buat lawak.

Sama jugak la dengan aku.

Under-pressure mode.

Tapi tadi ada kawan aku tunjuk paper budak-budak kelas dia.
Majoriti kelas dia jawab style gini.

The mother is medium hanging the photos on the wall.
The father is medium painting the door.
The boys are medium carrying the sofa into the hall.
The family is medium moving to a new house.
The girl is medium pouring the paint into the tray.

(gambar takde, sbb bukan anak murid aku.)

Nampak medium?

Penat aku dan member aku tu siasat mana derang dapat perkataan medium.
Sapa pulak yang ajar.
Last-last, baru aku faham.

SMALL - KECIL
MEDIUM - SEDANG
LARGE - BESAR.

Medium yang diorang maksudkan dalam ayat di atas ialah SEDANG... setelah ditranslatekan directly from Bahasa Melayu.

Emak sedang menggantung gambar di dinding.
The mother is medium hanging the photos on the wall.

Pelik-pelik je diorang ni.
Penat dah dibagitau takde perkataan sedang dalam Bahasa Inggeris.

Haish!

2 comments:

Dark @ng3L said...

I'm medium sleepy..I want hug pleaseee...

hahahahahaa

syairah06 said...

bila baca cerita2 best pasal murid2 ko ni.. buat aku nak jadi cikgu laks.. tension2 ader gaks benda yg nak di gelakkan... tp aku rasa aku x kan dapat menahan sabar ngan budak2 ni... hehehheheheh