Saturday, March 16, 2013

HAPPY SANGAT

Mula-mula pagi tadi tak happy sangat. Ntahlah. Rasa macam putus harapan walaupun harapan tu masih ada. Haihhh.... Macam-macam ada dalam kepala ni tau.

Drama queen sangat kan aku ni?

Tapi tak tak tak. I am hurt so much but pretending to be OK.

Tajuk happy kan?

Apa yang happynya?

Today is the day.

After almost 2 weeks coaching my little lady for her storytelling competition, at last we manage to win dan akan mewakili daerah Miri untuk Science Storytelling peringkat negeri pulak.

Sebenarnya dalam keadaan aku sedih dan kecewa. Frust dan rasa terpinggir, ada ramai sangat kawan-kawan aku yang bagi moral support. Seriously, memang byk perkara yang buat aku terasa hati. I use my own money to buy all the costume and accesories. Alhamdulillah my KP ada offer untuk claim dari Panitia... tengoklah macammana, kalau aku rajin, aku claim la.... GB memang bagi tapi mestilah ada sokongan kan? Tapi sokongan tu sekadar memandang sepi je atas usaha aku. Storytelling je kan?

Thanks Amy sebab selalu teman aku melatih my little lady. Selalu juga dia bawak anak-anak murid dia sama-sama dengan aku melatih my little lady.

Thanks Wani sebab tolong siapkan jahitan costume my little lady. Aku ni jahit tak kemas sbb nak cepat siap and rasa dah tak larat dah. It was too little time to prepare. Tak sangka Allah berikan insan-insan yang baik hati.

Anis for the kata-kata hikmah dan kekuatan and Kem who being there to give me moral support. Dia siap tanya, "Nak aku datang tak for moral support?". Mestilah aku ok je. Wanie pun nak datang jugak, tapi aku tak bagi sbb the parking space is limited. Lagipun dia bawak anak kecik dia. Tak sesuai for that place. Jauh nak menapak ke tempat bertanding nanti.

Ceritanya aku cuba cari di internet. Cari idea and olah sket supaya related to the sylibus. I choose TEETH. Aku rasakan kemenangan ini termasuk dengan fakta sains yang kuat dan mengikut silibus tahap satu.

Alhamdulillah syukur kerana usaha ini amat berbaloi. Ya Allah. Sujud!~


The storytelling winners.


Wakil from our school. Tiga orang je. Tak payah ramai-ramai. Yang penting FOKUS!


Before performing her story. ;)

Next? Kitorang akan ke Mukah!~

Yeay!~

Should I bring my husband? Ahaks.

My yayang once said..." Mesti best kan kalau kau yang latih bercerita?"...

Hahaha... Bercerita gossip aku pandai la.... yang berilmiah tu.... Hahahaha... Sorry!~

1 comment:

cacah said...

tahniah teacher! :)