Sunday, March 10, 2013

6TH SENSE

No, I am not talking about the sixth sense which in my previous post. Blood B person has sixth sense but somehow it make sense after this incident happened.

Sebenarnya, sampai sekarang I rasa tertanya-tanya.

Tadi, tengah I sibuk melayan kebun dan segala benda di alam maya ni, my husband yang tengah buat kerja di working room tetiba muncul berdiri di antara pintu dapur dan hall.

"CD printer mana?"

Terkejut mak yang tengah kusyuk ni ok.

Seriously I was panicked sebab I tak tau kat mana benda tu. I rasa dia yang simpan segala benda penting. I rasa dia lagi organized than me. I rasa dia lagi tau mana dia simpan barang dia.

I takut la pulak benda tu hilang dan I dituduh menghilangkan harta.

I suruh dia tengok dalam kotak printer sambil I pura-pura cari kat tempat lain.

"Takda", husband I berkata.

"Kat mana letak warranty card printer ni?" dia tanya I pulak dah..... Ish! Tak taula.... Tak tau ok.

Seingat I warranty segala barang elektrik je yang I dok simpankan dan ada dalam drawer kat dapur. Demi menjaga hati I gi la cari. Memang takda.

Stress tau mencari benda yang bukan kita yang simpan walaupun dia pun dok punggah sana sini.

Lastly, I yang jumpa. Dalam plastik yang dia simpan segala benda installer yang dia ada. Itu plastik dia, mestilah sepatutnya dia yang simpan dan tahu.

Nasib baik I ni darah B. Ada sixth sense. Jangan main-main ok! Haha.

Note: Eventhough kitorang husband and wife, still ada space masing-masing untuk diri masing-masing. Sebenarnya, kalau I ni jenis tak kisah la apepe. Tapi myhusband tidak. Dia kan darah A... I ni darah B. Ada benda yang dia tak share dengan I. Maka, I pun tak nak la share dengan dia. Last-last I share dengan orang lain which are my friends. Hahaha!

I heran.

Dia yang malas cari ke atau sebab ada isteri, harapan diletakkan sepenuhnya kepada isteri?

Tapi tak kisahlah. At least I tau, kalau I takde mesti dia rindu kat I sebab takda mangsa nak suruh carikan barang dia walaupun dia yang simpan.

Dan lagi satu, takde orang nak fire dia kalau dia tak nak menjawab persoalan I. Ntah apepe. Eksyen dengan I bukan main, tapi bila tak jumpa barang...baru nak kawan dengan I.

Nyampah.

Dan saling melengkapi is the right word.

No comments: