Thursday, March 1, 2012

UPDATE SKET LAH

Tahun ni baru merasa, cerewet juga ye bila bertugas di sekolah bandar. Bukan mengeluh pasal kerja. Tapi mengeluh pasal sikap terlalu "concern" ibubapa dari benda sebesar zarah hingga sebesar2 alam. Yang peliknya, pengorbanan orang yang mendidik anak dia tu, takde pulak dia appreciate.

Biarlah.

Aku pun dah susun strategi baru untuk menyelamatkan diri dari tergolong dari yang dikomplen.

Life bersikap baik dengan aku sejak akhir2 ni. I'm trying to think positive on everything that happened before. Walaupun terusik hati ini, juga memberi kesan hingga ke hari ini... aku tetap akan berusaha jadi positif. BERUSAHA.

It is actually effect my confident.

I'm scared to make mistakes.

I'm scared to be myself.

I'm scared of everything.

Aku rindu untuk menjadi diri sendiri.

Terima kasih juga untuk sahabat rapatku Amy yang banyak membantu. Menegur bila aku terlalu memikirkan yang bukan-bukan. Mendengar bila aku perlukan pendengar yang baik tetapi bukan penyelesai masalah. Dan aku bukan mencari orang yang smash aku balik bila aku perlukan seseorang untuk bercerita. Itu semua tiada dalam diri Amy.

Thats why dia org pertama yang aku cari bila sampai sekolah. Hihi.

Apepepun, aku sedang BERUSAHA menjadi yang lebih baik kerana aku tahu, tiada manusia yang sempurna.

Berkebun is also a theraphy right?

Tapi, daun pokok ciliku tu selalu dimakan cacing. Husband kata sebab dia tu kecik lagi. Hmmp.. kailan pun semakin membesar. Tak sabar nak tanam atas batas dan menikmati hasil titik peluh sendiri.

No comments: