Friday, March 16, 2012

JANGAN PANGGIL CIKGU LAGI!

Karenah murid tahun satu ni macam-macam.

Ini cerita kawan aku...

Memandangkan ini tahun pertama aku betul-betul fokus dengan murid tahun 1 dan 2.  Jadi bykla ceritanya dengan budak-budak ni.

Penuh dengan excitement.

Tau je la kan perangai budak-budak ni. Kejap-kejap cikgu... kejap-kejap cikgu.

"Cikgu, dia ambil pemadam saya."

"Cikgu, dia jelir lidah kat saya.."

"Cikgu dia kata saya paloi"...

Dari sesimple-simple masalah hingga ke masalah negara, semua nak panggil cikgu.

Sampai satu hari, cikgu tak boleh nak sabar. Apa lagik, mengamuk la cikgu kan.... (sape ntah cikgu tu.)

"Sudah! Kamu ni, semuanya nak panggil cikgu. Lepas ni jangan panggil cikgu, cikgu lagi. Cikgu tak nak dengar lagi cikgu... cikgu...."

Tiba-tiba, seorang heroin berdiri dari tempat duduknya.

"Dengar tu! Jangan lagi panggil cikgu. Lepas ni panggil TEACHER!"

Ok. Fine. Message tak sampai.

Nak gelak ke nak marah?

3 comments:

marinahunny said...

hahahahaha mmg 'betul' suci murni budak ni. ?Hahaha

. i . n . a . z . said...

suka
mesti nak marah pun tak jadi marah.hehehehhehe

Anonymous said...

haha..tu yg best ngajar sklh rendah. marah la cmne pun masa kelas, elok je habis kelas, siap mintak nak tolong bawak beg kita ke bilik guru lagi. bknnya ada dendam2 ni. hehe..