Wednesday, November 24, 2010

WALL DECO : BLOOMY FLOWER FRAME

Ni adalah salah satu DIY Project for my wedding day.

Aku tak hire mak andam untuk deco my room atas sebab:-

i. Ruang bilik yang terhad.
ii. Mak aku dah tempah langsir baru including for my room.
iii. Mak aku dah belikan new bedroom set yang simple tapi tebabom.
iv. Saje nak test creativity diri sendiri.

Benda pertama yang aku beli adalah polisterine empat segi.
3 keping x RM 1.50 = RM 4.50

Pastu, anta polisterine ke kedai frame suh dia framekan polisterine. Memang pelik pakcik tu dengan request aku.
3 x RM 8.00 = RM 24.00

Ni rate tempat aku, tempat lain taktau la kot lagi murah ke kan..

Bunga plastik satu tangkai ada 5 kuntum, RM 1.90. Aku beli 10 tangkai kot lebih kurang. Tak ingat sangat.
10 x RM 1.90 = RM 19.00

Potong bunga ikut kuntum. Tinggalkan sket batang untuk cucuk ke polisterine nnt. Aku mmg saje pilih bunga besar-besar supaya cepat siap dan kos rendah. Bunga kecik, rumit sket nak mencucuk dan mendesign nnt


Contoh frame berserta souviniers untuk guest nnt...

Jeng jeng jeng. Dah siap seketul.....


Dah siap dua ketul. Lagi satu pending, sebab beli bunga tak cukup. Memula nak guna kaedah cuba jaya je. Tak sangka menjadi. Hehehe...


Kita close up sket.



Inilah hasilnya dengan kos tak sampai RM 50.00. Murah kan?

Mak aku la yang paling excited nak buat benda ni. Lagipun boleh recycle. Esok, wedding adik aku, kita tukar je bunga warna lain ikut theme colour dia.

Jimat kan?

No comments: