Friday, September 20, 2013

MISTERI DI MALAM YANG SEPI

Setiap malam yang aku lalui ditemani dengan kesan-kesan bunyi yang menenangkan jiwa sebab aku tahu dia ada di situ.

Tapi,

Adakalanya malam sepi aku juga ditemani dengan bunyi-bunyi pak iman sedang azan atau orang yang sedang berbual dalam bahasa Sarawak. Pernah juga aku terdengar bunyi orang Sarawak sedang bergaduh. Sehingga aku sudah lali. Mula-mula dulu berdiri juga bulu roma ni... lagi-lagi bila pukul 2-3 pagi pak iman melaungkan

"Allahuakbar... Allahuakbar..."

Nampak hantu ke?

Sehinggalah pada satu malam...............


"Shut Up! You Get Out!"

Astaghfirullahalazim......

Aku tau la negara kita baru lepas menyambut Jubli Emas Malaysia yang ke 50 selepas di jajah oleh British....

Takkan hantu british pun nak datang merasuk tengah-tengah malam buta ni?

Memang betul-betul merasuk jantungku. Aku tunggu jugak ni, bila hantu Korea pulak nak datang merasuk.... Hahahaha.....

No comments: