Tuesday, November 6, 2012

TUKAR? PINDAH?

Permohonan pertukaran kami ke JOHOR tidak diluluskan.

Kecewa sket la sebab ingatkan ada harapan nak dapat since dalam statistik kata Johor masih memerlukan guru opsyen Pemulihan Khas (mrhusband) and Pengajian Inggeris (mrswife).

Tapi, perasaan tak diluluskan memang ada atas sebab beberapa faktor yang tidak dapat dielakkan. Aku baru setahun setengah di Miri while mrhusband baru setahun di Miri. But, the fact is... dah hampir 5 tahun kitorang bermastautin di Sabah dan Sarawak.

Mrhusband tu takde respons pun. Cuma GB dia ada kenakan dia dengan mengatakan dia dapat pindah.

Ada kawan tanya kalau mrhusband sorang je yang dapat pindah cemaner?

Memang la takmo dah berjauhan. Banyak perkara tentang mrhusband aku tertinggal. Dah tak mau lagi lalui saat itu. Hakikatnya pahit walaupun akhirnya manis. Tapi, kalau itu untuk kebaikkan kami, dia dan kepentingan perkhidmatan. Kenalah berkorban sekejap. Miri to JB satu flight je kan?

Kenapa kami nak pindah sedangkan kami dah dapat pun duduk serumah?

Sebab we want to be near to our family.

Sebab senang nak rancang masa depan. Beli rumah, beli harta etc. Boleh je beli kat Sarawak, tapi adakah kami akan terus tinggal di sini? Sudah tentu tidak. Dah tentu jugak lepas ni, tiap kali permohonan kami isi.

Sebab banyak usaha TTC terpaksa di holdkan dulu. Kat sini tak banyak tempat yang dapat kami pergi. Nak berurut pada siapa? Nak jumpa doktor mana? Kalau nak buat IUI, IVF segala kat mana? I say KALAU.

Belum rezeki kami lagik. InsyaAllah, semoga satu hari nanti Allah perkenankan niat kami untuk pulang ke kampung halaman.

Amin.


No comments: